§ 1
Towarzystwo resocjalizacyjne, zwane dalej Towarzystwem, jest dobrowolnym, samorządnym, trwałym zrzeszeniem osób działających w obszarze profilaktyki społecznej, wychowania i resocjalizacji i przeciwdziałania marginalizacji społecznej.
§2
Towarzystwo działa na podstawie niniejszego statutu oraz przepisów ustawy "Prawo o stowarzyszeniach (Dz.U. z 2001 r. Nr 79, poz. 855 z późn. zm.). Czas trwania Towarzystwa jest nieograniczony
§3
Towarzystwo działa na podstawie niniejszego statutu oraz przepisów ustawy "Prawo o stowarzyszeniach (Dz.U. z 2001 r. Nr 79, poz. 855 z późn. zm.). Czas trwania Towarzystwa jest nieograniczony
§ 4
- Towarzystwo obejmuje swoim działaniem obszar Rzeczpospolitej polskiej. Siedzibą jego władz centralnych jest miasto Warszawa.
- W przypadku, gdy wymaga tego realizacja celów statutowych Towarzystwo może prowadzić działalność poza granicami kraju, zgodnie z obowiązującym porządkiem prawnym.
§ 5
- Towarzystwo ma prawo do używania oznak i pieczęci według obowiązujących przepisów.
- Emblemat Towarzystwa zatwierdza Walne Zebranie na wniosek Zarządu Krajowego.
§ 6
Nadzór nad Towarzystwem sprawuje Prezydent m. st. Warszawy (zgodnie z art. 8 ust. 5 pkt. 2 ustawy Prawo o Stowarzyszeniach) oraz, w przypadku uzyskania statusu organizacji pożytku publicznego, Minister Pracy i Polityki Społecznej (zgodnie z art. 28 ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie). a.
§ 7
Towarzystwo może być członkiem krajowych, zagranicznych lub międzynarodowych organizacji o tym samym lub podobnym profilu działania.
§8
Towarzystwo opiera swoją działalność przede wszystkim na inicjatywach i pracy społecznej ogółu swoich członków. Do prowadzenia swoich spraw może zatrudniać pracowników. ).
§ 1
Do celów Towarzystwa należy prowadzenie działalności naukowej, oświatowej, wychowawczej, charytatywnej oraz ochrony zdrowia i pomocy społecznej w zakresie:
- Formułowania i upowszechniania standardów zawodowych i etycznych w obszarze przeciwdziałania marginalizacji społecznej, profilaktyki społecznej i resocjalizacji;
- Szkolenia i doskonalenia zawodowego osób prowadzących działalność w w/w zakresie;
- Wdrażania i wspierania programów w obszarze przeciwdziałania marginalizacji społecznej, profilaktyki społecznej i resocjalizacji;
- Integracji środowiska zawodowego.
§ 2
Towarzystwo realizuje swoje cele poprzez prowadzenie nieodpłatnej działalności pożytku publicznego w obszarach:
- Tworzenie, prowadzenie i wspieranie projektów i placówek o charakterze profilaktycznym, wychowawczym i resocjalizacyjnym;
- Organizowanie działań na rzecz integracji środowiska zawodowego poprzez:
- prowadzenie i wspieranie programów szkoleniowych, edukacyjnych i badawczo-wdrożeniowych w organizacjach i instytucjach zajmujących się przeciwdziałaniem marginalizacji społecznej, profilaktyką społeczną i resocjalizacją,
- wypracowywanie i propagowanie standardów zawodowych i etycznych,
- popularyzowanie standardów i metodyki pracy poprzez konferencje, seminaria, odczyty etc.,
- prowadzenie działalności wydawniczej (przy przestrzeganiu przepisów ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe),
- Podejmowanie współpracy ze stowarzyszeniami i organizacjami o podobnych celach działania;
- Prowadzenie nieodpłatnej działalność pożytku publicznego służącej realizacji jego celów statutowych, według zasad określonych w przepisach prawa, a w szczególności ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- Prowadzenie działalności gospodarczej zgodnie z obowiązującymi przepisami wyłącznie dla realizacji celów statutowych;
- Rozwijanie innych form działalności służących realizacji celów statutowych.
§3
Towarzystwo realizuje zadania publiczne w zakresie:
- Pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób;
- Działalności charytatywnej;
- Działalności na rzecz mniejszości narodowych;
- Ochrony i promocji zdrowia;
- Działania na rzecz osób niepełnosprawnych;
- Promocji zatrudnienia i aktywizacji zawodowej osób pozostających bez pracy i zagrożonych zwolnieniem z pracy;
- Upowszechniania i ochrony praw kobiet oraz działalność na rzecz równych praw kobiet i mężczyzn;
- Działalności wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości;
- Działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych;
- Nauki, edukacji, oświaty i wychowania;
- Krajoznawstwa oraz wypoczynku dzieci i młodzieży;
- Upowszechniania kultury fizycznej i sportu;
- Porządku i bezpieczeństwa publicznego oraz przeciwdziałania patologiom społecznym;
- Upowszechniania i ochrony wolności i praw człowieka oraz swobód obywatelskich, a także działań wspomagających rozwój demokracji;
- Działań na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami;
- Promocji i organizacji wolontariatu;
- Działalności wspomagającej technicznie, szkoleniowo, informacyjnie lub finansowo organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3, w zakresie określonym w art. 4 pkt 1-32 Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. 2003 nr 96 poz. 873) .
§ 1
- Członkami zwyczajnymi Towarzystwa mogą być obywatele polscy o pełnej zdolności do czynności prawnych, niepozbawieni praw publicznych oraz cudzoziemcy mający miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i poza jej granicami, którzy:
- złożą pisemną deklarację członkowską;
- uzyskają pisemną rekomendację dwóch członków wprowadzających.
- Członkiem wprowadzającym może być członek założyciel lub członek Towarzystwa o przynajmniej dwuletnim stażu.
- Decyzję o przyjęciu w poczet członków i wykluczeniu z Towarzystwa podejmuje Zarząd Towarzystwa zwykłą większością głosów.
- Postanowienie § 12, p.1-2 nie dotyczy członków założycieli Towarzystwa.
§2
Członek zwyczajny Towarzystwa:
- Posiada bierne i czynne prawo wyborcze;
- Może wnioskować we wszystkich sprawach dotyczących celów i funkcjonowania Towarzystwa;
- Może korzystać z rekomendacji i opieki Towarzystwa w prowadzonej przez siebie działalności;
§3
- Członek Towarzystwa zobowiązany jest do:
- Brania udziału w pracach Towarzystwa;
- Przestrzegania statutu, regulaminów i uchwał władz Towarzystwa;
- Regularnego opłacania składek członkowskich
§4
Członkostwo zwyczajne ustaje na skutek:
- Rezygnacji pisemnej złożonej na ręce Zarządu Towarzystwa;
- Wykluczenia przez władze Towarzystwa za czyny godzące w dobre imię Towarzystwa lub działalność na jego szkodę;
- Wykluczenia przez władze Towarzystwa za prowadzenie działalności rażąco sprzecznej ze standardami zawodowymi i etycznymi propagowanymi przez Towarzystwo;
- Nieopłacenia składek członkowskich przez okres jednego roku;
- Śmierci członka.
§5
Od uchwał w sprawach członkowskich osobie zainteresowanej przysługuje prawo odwołania się do Walnego Zebrania w terminie 14 dni. Uchwała Walnego Zebrania jest ostateczna.
§6
- Osobie fizycznej, szczególnie zasłużonej dla działalności realizowanej i propagowanej przez Towarzystwo Walne Zebranie członków lub Zebranie Delegatów mogą nadać godność członka honorowego.
- Członkowi honorowemu przysługują te same prawa co członkom zwyczajnym Towarzystwa.
- Członek honorowy zwolniony jest z płacenia składek członkowskich.
- Członkostwo honorowe ustaje na skutek:
- dobrowolnej rezygnacji;
- pozbawienia tej godności przez władze Towarzystwa za czyny godzące w dobre imię Towarzystwa lub działalność na jego szkodę lub prowadzenie działalności rażąco sprzecznej ze standardami zawodowymi i etycznymi propagowanymi przez Towarzystwo;
- śmierci członka.
§1
- Władzami Towarzystwa są władze krajowe i władze oddziałów.
- Władzami krajowymi Towarzystwa są:
- Walne Zebranie członków lub Delegatów Towarzystwa;
- Zarząd Krajowy;
- Krajowa Komisja Rewizyjna.
- Władze oddziałów są określone w postanowieniach §33 niniejszego statutu.
§2
- Kadencja władz wybieralnych Towarzystwa trwa trzy lata.
- Wybór władz odbywa się w głosowaniu tajnym, chyba że uchwała Walnego Zebrania Członków lub Zebrania Delegatów stanowi przeprowadzeniu głosowania jawnego.
- Uchwały władz zapadają zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy członków tych władz. W razie równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego posiedzenia.
- W przypadku zmniejszenia się liczby członków władz, władze te mogą dokooptować do swojego składu nowych członków z listy rezerwowej w kolejności uzyskanych przez nich głosów. Liczba członków dokooptowanych nie może przekroczyć połowy składu.
§3
Organy Towarzystwa, których kadencja zakończyła się, działają do chwili powołania organów nowej kadencji.
WALNE ZEBRANIE I ZEBRANIE DELEGATÓW
§4
- Najwyższą władzą Towarzystwa jest Walne Zebranie członków Towarzystwa.
- Jeżeli liczba członków Towarzystwa przekroczy 300 osób lub zostaną powołane oddziały terenowe, Walne Zebranie może być zastąpione przez Zebranie Delegatów uchwałą Walnego Zebrania.
- Wybór delegatów odbywać się będzie w proporcji 1 delegat na 5 osób, na podstawie Regulaminu Wyboru Delegatów zatwierdzonego przez Walne Zebranie Członków. Kadencja delegatów trwa 3 lata.
- W przypadku powołania oddziałów terenowych delegaci Oddziałów, w proporcji 1 delegat na pięć osób, będą wybierani w ramach oddziałów na podstawie Regulaminu Delegatów zatwierdzonego przez Zarząd Krajowy.
- Walne Zebranie Członków lub Zebranie Delegatów zwoływane jest przez Zarząd Krajowy co najmniej raz na trzy lata, jako zebranie sprawozdawczo wyborcze. Zarząd zawiadamia członków o jego terminie, miejscu i proponowanym porządku obrad co najmniej na 14 dni przed terminem Walnego Zebrania.
- Nadzwyczajne Walne Zebranie członków lub Zebranie Delegatów może być zwołane w szczególnie uzasadnionych warunkach na wniosek:
- Zarządu Krajowego;
- Krajowej Komisji Rewizyjnej;
- co najmniej 1/3 liczby członków Towarzystwa.
- W Walnym Zebraniu Członków lub Zebraniu Delegatów winna uczestniczyć co najmniej połowa członków uprawnionych do głosowania w pierwszym terminie. W drugim terminie, który może być wyznaczony o godzinę później tego samego dnia, może ono skutecznie obradować bez względu na liczbę uczestników.
§5
Walne Zebranie członków lub Zebranie Delegatów:
- Rozpatruje i zatwierdza sprawozdania Zarządu Krajowego i Krajowej Komisji Rewizyjnej;
- Na wniosek Krajowej Komisji Rewizyjnej udziela absolutorium ustępującemu Zarządowi Krajowemu;
- Uchwala program działania Towarzystwa na okres jednego roku;
- Wybiera i odwołuje Prezesa Towarzystwa, 2-4 członków Zarządu krajowego i 3-5 członków Krajowej Komisji Rewizyjnej;
- Nadaje godność członka honorowego i podejmuje uchwały w sprawie pozbawienia tej godności;
- Rozpatruje skargi i odwołania członków Towarzystwa;
- Podejmuje uchwały o wysokości składek członkowskich;
- Podejmuje uchwały i postanowienia w sprawach będących przedmiotem obrad;
- Uchwala zmiany statutu z własnej inicjatywy lub na pisemny wniosek Zarządu Krajowego. Uchwały Walnego Zebrania Członków lub Delegatów w sprawie uchwalenia statutu lub jego zmiany, podejmowane są zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej 1/2 ogólnej liczby członków w pierwszym terminie lub w drugim terminie, bez względu na liczbę uczestników.
ZARZĄD KRAJOWY TOWARZYSTWA
§6
- Zarząd krajowy Towarzystwa składa się z 2-4 członków wybranych przez Walne Zebranie.
- Na swoim pierwszym po wyborze posiedzeniu Zarząd Krajowy wybiera ze swego grona, w zależności od liczebności Zarządu, Wiceprezesa i Sekretarza, który pełni także funkcje Skarbnika lub dwóch Wiceprezesów, Skarbnika i Sekretarza.
- Członkami Zarządu Krajowego nie mogą być osoby skazane prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
§7
- Do kompetencji Zarządu Krajowego należy:
- Opracowywanie projektów działalności merytorycznej Towarzystwa;
- Kierowanie bieżącymi sprawami Towarzystwa;
- Reprezentowanie Towarzystwa na zewnątrz;
- Podejmowanie decyzji w sprawach członkowskich;
- Zwoływanie Walnego Zebrania lub Zebrania Delegatów i Zebrań nadzwyczajnych i przygotowywanie ich obrad;
- Podejmowanie decyzji o powoływaniu i rozwiązywaniu organów terenowych;
- Sprawowanie nadzoru nad jednostkami terenowymi i organami pomocniczymi Towarzystwa;
- Zarządzanie majątkiem Towarzystwa;
- Kierowanie działalnością gospodarczą Towarzystwa.
- Zarząd krajowy może udzielić osobom kierującym pracami Biura Zarządu, Oddziałów oraz innych jednostek organizacyjnych Towarzystwa stałych pełnomocnictw ogólnych do działania w imieniu Towarzystwa, w granicach zwykłego Zarządu.
- Zarząd Krajowy uchwałą może postanowić o rozpoczęciu prowadzenia działalności gospodarczej przez Towarzystwo i określić przedmiot i zakres prowadzonej działalności gospodarczej.
§8
Zebrania Zarządu Krajowego odbywają się nie rzadziej niż raz na 3 miesiące.
KRAJOWA KOMISJA REWIZYJNA
§9
- W skład Komisji wchodzić może 3-5 osób.
- Na pierwszym po wyborach posiedzeniu Komisja Rewizyjna wybiera ze swojego grona Przewodniczącego.
§10
Do kompetencji Krajowej Komisji Rewizyjnej należy:
- Kontrolowanie działalności Towarzystwa i jego organów terenowych;
- Składanie sprawozdań i wniosków w przedmiocie absolutorium na Walnym Zebraniu;
- Występowanie do Zarządu Krajowego z wnioskiem o zwołanie Walnego Zebrania.
§11
Członkowie Komisji Rewizyjnej:
- Nie mogą być członkami Zarządu Krajowego Towarzystwa ani Zarządów Oddziałów Towarzystwa ani pozostawać z nimi w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości z tytułu zatrudnienia;
- Nie mogą być skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
§12
Członkowie Komisji Rewizyjnej nie pobierają z tytułu pełnionej funkcji wynagrodzenia.
§13
Członkom Krajowej Komisji Rewizyjnej przysługuje prawo uczestnictwa w zebraniach Zarządu Krajowego i władz Oddziałów Terenowych.
§1
- Jednostkami terenowymi Towarzystwa są oddziały Terenowe.
- Oddział Towarzystwa może być powołany na wniosek co najmniej 15 członków Towarzystwa, działających na danym terenie, decyzją Zarządu Krajowego.
§2
- Jednostkami terenowymi Towarzystwa są oddziały Terenowe.
- Oddział Towarzystwa może być powołany na wniosek co najmniej 15 członków Towarzystwa, działających na danym terenie, decyzją Zarządu Krajowego.
§3
- Władzami oddziału są:
- Zebranie Członków Oddziału;
- Zarząd Oddziału;
- Komisja Rewizyjna Oddziału.
- Kadencja władz oddziału trwa trzy lata.
- Decyzje władz oddziału zapadają zwykłą większością głosów w głosowaniu tajnym przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania, chyba że uchwała zgromadzonych stanowi inaczej. W Walnym Zebraniu Członków lub Zebraniu Delegatów winna uczestniczyć co najmniej połowa członków uprawnionych do głosowania w pierwszym terminie. W drugim terminie, który może być wyznaczony o godzinę później tego samego dnia, może ono skutecznie obradować bez względu na liczbę uczestników.
§4
- Zebranie Członków Oddziału jest najwyższą władzą oddziału.
- Zebranie Członków Oddziału odbywa się co najmniej raz w roku.
- Do kompetencji Zebrania Członków Oddziału należy:
- wybór Zarządu Oddziału w liczbie 3 osób, w tym Prezesa Oddziału;
- wybór Komisji Rewizyjnej Oddziału w liczbie trzech osób;
- określanie podstawowych kierunków działalności oddziału;
- rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań z działalności Zarządu Oddziału i sprawozdań Komisji Rewizyjnej;
- udzielanie absolutorium Zarządowi oddziału na wniosek Komisji Rewizyjnej;
- wybór Delegatów na Zebranie Delegatów;
- rozpatrywanie wniosków członków Oddziału.
§ 5
- Zarząd oddziału kieruje bieżącą pracą oddziału zgodnie ze statutem Towarzystwa, uchwałami władz krajowych i uchwałami Zebrania Członków Oddziału.
- Członkami Zarządu Oddziału nie mogą być osoby skazane prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
§6
- Do zadań Zarządu Oddziału należy:
- Opracowywanie projektów działalności merytorycznej Oddziału;
- Kierowanie bieżącymi pracami Oddziału;
- Reprezentowanie Towarzystwa w zakresie przekazanym mu przez Zarząd Krajowy;
- Zwoływanie Zgromadzeń Członków Oddziału i przygotowywanie ich obrad;
- Podejmowanie decyzji o przyjmowaniu i skreślaniu z listy członków oddziału
- Prowadzenie całości spraw finansowych i gospodarczych Oddziału w zakresie określonym przez Zarząd Krajowy, w tym obligatoryjnie zbieranie składek członkowskich; Do reprezentacji Oddziału w sprawach majątkowych upoważniony jest Prezesa Oddziału jednoosobowo lub dwóch Członków Zarządu Oddziału działających łącznie.
- Zarząd Oddziału uchwałą może postanowić o rozpoczęciu prowadzenia działalności gospodarczej przez Oddział Towarzystwa i określić przedmiot i zakres prowadzonej działalności gospodarczej.
- przekazywanie 1/3 wysokości składek członkowskich na potrzeby administracyjne Zarządu Krajowego Towarzystwa;
- Składanie Zarządowi Krajowemu rocznych sprawozdań z działalności merytorycznej oraz wyników działalności finansowej i gospodarczej do dnia 31 stycznia roku następnego po roku sprawozdawczym.
- O ważności pism i dokumentów Oddziału decydują podpisy Prezesa lub dwóch Członków Zarządu Oddziału działających łącznie.
§ 7
- Komisja rewizyjna Oddziału przeprowadza kontrolę i lustrację oddziału.
- Komisja Rewizyjna Oddziału składa roczne sprawozdania ze swej działalności Krajowej Komisji Rewizyjnej do dnia 31 stycznia roku następnego po roku sprawozdawczym.
- Członkowie Komisji Rewizyjnej Oddziału:
- nie mogą być członkami Zarządu Krajowego Towarzystwa ani Zarządów Oddziałów Towarzystwa ani pozostawać z nimi w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości z tytułu zatrudnienia;
- nie mogą być skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ściganez oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
§ 1
- Majątek Towarzystwa stanowią; nieruchomości, ruchomości i fundusze.
- Do wykonywania zadań statutowych Towarzystwa służą fundusze, w skład których mogą wchodzić:
- składki członkowskie;
- wpływy z działalności statutowej;
- dotacje ze źródeł rządowych, samorządowych, pozarządowych i zagranicznych;
- dochody z tytułu zadań zleconych przez jednostki administracji państwowej;
- dochody z własnej działalności gospodarczej prowadzonej zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- darowizny, zapisy i spadki;
- środki z ofiarności publicznej (Przy przestrzeganiu przepisów ustawy z dnia 15 marca 1933r. o zbiórkach publicznych);
- inne.
§ 2
- Oświadczenia woli w imieniu Towarzystwa składa Prezes jednoosobowo lub dwóch Członków Zarządu działających łącznie.
- W przypadku likwidacji Oddziału jego majątek przechodzi na własność Towarzystwa.
- Do reprezentacji Towarzystwa w sprawach majątkowych upoważniony jest Prezesa Towarzystwa jednoosobowo lub dwóch Członków Zarządu Towarzystwa działających łącznie.
§ 3
Zabronione jest:
- Udzielanie pożyczek lub zabezpieczania zobowiązań majątkiem organizacji w stosunku do jej członków, członków organów lub pracowników oraz osób, z którymi pracownicy pozostają w związku małżeńskim albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanych dalej "osobami bliskimi",
- Przekazywanie majątku Stowarzyszenia na rzecz członków, członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności jeżeli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach,
- Wykorzystywanie majątku Stowarzyszenia na rzecz członków, organów lub pracowników oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, chyba, że to wykorzystanie bezpośrednio wynika ze statutowego celu Towarzystwa,
- Zakup na szczególnych zasadach towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie Stowarzyszenia, członkowie organów Stowarzyszenia lub pracownicy oraz ich osoby bliskie. Dla potrzeb niniejszego statutu przez szczególne zasady należy rozumieć zasady odbiegające od powszechnie stosowanych w stosunkach między osobami trzecimi.
§ 4
- Towarzystwo lub Odział Towarzystwa może prowadzić działalność gospodarczą.
- Działalność gospodarcza jest działalnością dodatkową w stosunku do działalności statutowej. Cały dochód z działalności gospodarczej przeznaczany jest na cele statutowe.
- Działalność gospodarcza jest wyodrębniona rachunkowo od innych form działalności w stopniu umożliwiającym określenie przychodów, kosztów i wyników zgodnie z przepisami o rachunkowości.
- Towarzystwo może prowadzić działalność gospodarczą bezpośrednio lub poprzez wyodrębnione organizacyjne zakłady zgodnie z obowiązującymi ogólnie przepisami prawa.
- Towarzystwo nie może prowadzić odpłatnej działalności pożytku publicznego i działalności gospodarczej w odniesieniu do tego samego przedmiotu działalności.
§ 1
Uchwałę o rozwiązaniu się Towarzystwa podejmuje Walne Zebranie członków lub Zebranie Delegatów większością ? głosów przy obecności co najmniej 2/3 uprawnionych do udziału w Zebraniu.
§ 2
W przypadku likwidacji towarzystwa decyzję o przeznaczeniu jego majątku podejmie Walne Zebranie Członków lub Zebranie Delegatów i wyznacza likwidatora.
§ 3
W sprawach nie uregulowanych niniejszym Statutem stosuje się odpowiednie przepisy prawa polskiego, a w szczególności ustawy "Prawo o stowarzyszeniach" z dnia 7 kwietnia 1989 r. poz. 104 z późniejszymi zmianami.
Prezes Zarządu
Marek Liciński
Wiceprezes Zarządu
Jan Dąbkowski
Członek Zarządu
Paweł Niewodowski